Aşkın Ontolojisi: “Spinoza’yla Bir Yürüyüş”
Liste Fiyatı :
150,00
İndirimli Fiyat :
141,00
Kazancınız :
9,00
Taksitli fiyat :
12 x 14,73
9786256461215
825903
https://www.okuyanboga.com/askin-ontolojisi-spinoza-yla-bir-yuruyus
Aşkın Ontolojisi: “Spinoza’yla Bir Yürüyüş”
141.00
Sevinç Türkmen'in Ethica'yı rehber edinerek yazdığı Aşkın Ontolojisi de öncelikle Spinoza'nın mesajlarından birini hatırlatmaya çalışıyor: Temel meselemiz özgürlükse ontolojiden yani doğadan başlamak zorundayız. Bu açıdan hikâye ortaktır: “Felsefenin büyük kitaplarının harikulade bir özelliği, hem ‘sokaktaki insanın' okuyup anlayabileceği, hem de yalnızca işin ‘jargonundan' haberdar olan uzmanların, felsefecilerin deşifre edebilecekleri iki ayrı anahtarda, iki ayrı düzlemde yazılmış olmalarıdır. Spinoza'nın Ethica'sı işte bu tür kitaplar arasında yer alıyor. Onu sokaktaki insanın okuyup anlayabilmesi, bütün teknik okuma ve takip etme zorluklarına rağmen, yalnızca mümkün değildir, zorunludur. Marx'ın kendi eseri için söyledikleri, özellikle Spinoza'nın Ethica'sı için de tekrar edilebilir – de te fabula narratur, senin hikâyeni anlatıyorlar.” (Ulus Baker)
“Felsefe nerede biter, edebiyat nerede başlar? Felsefecilerin metinlerinde arzıendam eden soluk kavramlar nasıl olup da kanlı canlı insanların sözlerinde hayat bulabilir? İnsanın ve insanlığın aradığı sonsuzluk, tanımlanamayan bir kavramda içerilen bir nesne olmayıp, korkudansa hoşnutluğun, gururdansa onurun, benmerkezciliktense özdeğerin, bulantıdansa neşenin hâkim duygular olabildiği bir mekânda cinslerimizle özgürce yaşayabilme arzumuzda kaim olan bir arayış mıdır? Sevinç Türkmen bu eserinde ontolojiye ve Spinoza düşüncesine hâkimiyetini, ahlaki ve politik hassasiyetlerini, duru ve güzel Türkçesini tüm bu sorulara bir cevap önermek üzere cesurca bir araya getiriyor.”
—Doç. Dr. Ahmet Ayhan Çitil (Felsefeci)
“Yaklaşık üç yıldır zihnimizi daha çok meşgul eden temel iki kavramdan biri hakikat, diğeri ise özgürlük. Sevinç Türkmen'in Spinoza'nın felsefesi üzerine yazdığı bu kitap, tam da böyle bir zamanda onun ‘aşk, hakikat ve sonsuzluk sadece özgürlükte var olur' gerçeği üzerine dönüp dolaşıp bir kez daha düşünmemizi sağlıyor.”
—Özcan Alper (Yönetmen)
“Felsefe nerede biter, edebiyat nerede başlar? Felsefecilerin metinlerinde arzıendam eden soluk kavramlar nasıl olup da kanlı canlı insanların sözlerinde hayat bulabilir? İnsanın ve insanlığın aradığı sonsuzluk, tanımlanamayan bir kavramda içerilen bir nesne olmayıp, korkudansa hoşnutluğun, gururdansa onurun, benmerkezciliktense özdeğerin, bulantıdansa neşenin hâkim duygular olabildiği bir mekânda cinslerimizle özgürce yaşayabilme arzumuzda kaim olan bir arayış mıdır? Sevinç Türkmen bu eserinde ontolojiye ve Spinoza düşüncesine hâkimiyetini, ahlaki ve politik hassasiyetlerini, duru ve güzel Türkçesini tüm bu sorulara bir cevap önermek üzere cesurca bir araya getiriyor.”
—Doç. Dr. Ahmet Ayhan Çitil (Felsefeci)
“Yaklaşık üç yıldır zihnimizi daha çok meşgul eden temel iki kavramdan biri hakikat, diğeri ise özgürlük. Sevinç Türkmen'in Spinoza'nın felsefesi üzerine yazdığı bu kitap, tam da böyle bir zamanda onun ‘aşk, hakikat ve sonsuzluk sadece özgürlükte var olur' gerçeği üzerine dönüp dolaşıp bir kez daha düşünmemizi sağlıyor.”
—Özcan Alper (Yönetmen)
- Açıklama
- Sevinç Türkmen'in Ethica'yı rehber edinerek yazdığı Aşkın Ontolojisi de öncelikle Spinoza'nın mesajlarından birini hatırlatmaya çalışıyor: Temel meselemiz özgürlükse ontolojiden yani doğadan başlamak zorundayız. Bu açıdan hikâye ortaktır: “Felsefenin büyük kitaplarının harikulade bir özelliği, hem ‘sokaktaki insanın' okuyup anlayabileceği, hem de yalnızca işin ‘jargonundan' haberdar olan uzmanların, felsefecilerin deşifre edebilecekleri iki ayrı anahtarda, iki ayrı düzlemde yazılmış olmalarıdır. Spinoza'nın Ethica'sı işte bu tür kitaplar arasında yer alıyor. Onu sokaktaki insanın okuyup anlayabilmesi, bütün teknik okuma ve takip etme zorluklarına rağmen, yalnızca mümkün değildir, zorunludur. Marx'ın kendi eseri için söyledikleri, özellikle Spinoza'nın Ethica'sı için de tekrar edilebilir – de te fabula narratur, senin hikâyeni anlatıyorlar.” (Ulus Baker)
“Felsefe nerede biter, edebiyat nerede başlar? Felsefecilerin metinlerinde arzıendam eden soluk kavramlar nasıl olup da kanlı canlı insanların sözlerinde hayat bulabilir? İnsanın ve insanlığın aradığı sonsuzluk, tanımlanamayan bir kavramda içerilen bir nesne olmayıp, korkudansa hoşnutluğun, gururdansa onurun, benmerkezciliktense özdeğerin, bulantıdansa neşenin hâkim duygular olabildiği bir mekânda cinslerimizle özgürce yaşayabilme arzumuzda kaim olan bir arayış mıdır? Sevinç Türkmen bu eserinde ontolojiye ve Spinoza düşüncesine hâkimiyetini, ahlaki ve politik hassasiyetlerini, duru ve güzel Türkçesini tüm bu sorulara bir cevap önermek üzere cesurca bir araya getiriyor.”
—Doç. Dr. Ahmet Ayhan Çitil (Felsefeci)
“Yaklaşık üç yıldır zihnimizi daha çok meşgul eden temel iki kavramdan biri hakikat, diğeri ise özgürlük. Sevinç Türkmen'in Spinoza'nın felsefesi üzerine yazdığı bu kitap, tam da böyle bir zamanda onun ‘aşk, hakikat ve sonsuzluk sadece özgürlükte var olur' gerçeği üzerine dönüp dolaşıp bir kez daha düşünmemizi sağlıyor.”
—Özcan Alper (Yönetmen)
Stok Kodu:9786256461215Sayfa Sayısı:136Baskı:1Basım Tarihi:2024-01Kapak Türü:Karton KapakKağıt Türü:2. Hamur
- Taksit Seçenekleri
- Taksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim141,00141,00350,93152,80626,81160,87918,75168,791214,73176,73Taksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim141,00141,00350,93152,80626,81160,87918,75168,791214,73176,73Taksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim141,00141,00350,93152,80626,81160,87918,75168,791214,73176,73Taksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim141,00141,00350,93152,80626,81160,87918,75168,791214,73176,73Taksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim141,00141,00350,93152,80626,81160,87918,75168,791214,73176,73Taksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim141,00141,00350,93152,80626,81160,87918,75168,791214,73176,73Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim141,00141,003--6--9--12--
Yorumlar (0)
Yorum yaz
Bu ürün için henüz kimse yorum yazmamış.