Sepetim (0) Toplam: 0,00
%8
Sartre - Felsefe Tarihi - Frederick Copleston - İdea Yayınevi

Sartre / Copleston Felsefe TarihiModern Felsefe Cilt: 9 2b

Liste Fiyatı : 70,00
İndirimli Fiyat : 64,40
Kazancınız : 5,60
9789753970105
580038
Sartre / Copleston Felsefe Tarihi
Sartre / Copleston Felsefe Tarihi Modern Felsefe Cilt: 9 2b
64.40
Nihilist varolusçulugun onu yargilayabilme yeteneginden yoksun dogal bilincin yüzeysel anlayisinin üstünde ve ötesinde isleyen mantiginin en sonunda Marxizmde ve Nazizmde demir atmasi Usu reddetmenin salt raslantisal bir vargisi, irrasyonalizmin olmayabilecek de olabilen bir çikarsamasi degildir.Picasso'nun dostu ve hayrani olan Sartre Nazi ögretmeninin, Heidegger'in karizmasi altinda sözde ‘Diyalektik Us' dedigi seyi ¬kinadi, öz-belirlenimsiz seçme özgürlügünü dogruladi, varolusçulugun tiranligin baska bir türü ile, Marxizm ile de uyum içinde olabildigini tanitladi. Seçme özgürlügü varolusçulugun törel özüdür. Sartre'in ¬gerçekte ¬hümanizmin reddedilmesi olan sofistik hümanizmine göre Özsüz, Logos¬suz insan herseyin ölçüsüdür, “eylemleri için degeri ve ¬kurallari kendisi koyar ve yalnizca kendi saptadigi ve tanimladigi kurallara göre oynamayi kabul eder.” (Varlik ve Hiçlik, 1943). Böyle ‘özgürlük' gerçekten de ‘seçme özgürlügü' ya da özençtir; keyfi istençtir, ussal Istenç degil. Seçimin evrensel moral bir ölçütü olamaz, çünkü hersey bireyin öznel egilimine, evrensel ile karsitlik içinde durmak zorunda olan varolussal bireyselligine baglidir. Sartre böyle diyalektiksiz entellektüel temelleri üzerine daha sonra Roma Dersi'nde (1964) “terörün devrimci türe (justice revolutionnaire) olmasi” gibi birseyden söz etti ve “kisaca, terörün insancilastirilmasi ilkede olanaklidir/bref l'humanisation de la terreur est possible en principe)” dedi. Ideolojik kurtaricilik konumu ile uyum içinde, kaçinilmaz olarak ve mantiksal olarak ¬siddeti kuraminin birincil bilesenleri arasina almak zorundaydi ve aldi; insanligin kurtaricisi olmak saltik moral aklanmisligi ileri sürmektir, ve böyle bir yükseklige karsitlik düsmanliktir. O da fasist ögretmeni gibi salt bir siddet rejimini aklamanin ötesine geçti ve çiplak terörü, 1972'de Münih Yaz Olimpiyatlarinda yasanan Kara Eylül terörünü savunmada duraksama göstermedi. Hümanizmin özsel olarak Rasyonalizm oldugunu, insani insan yapan özün Us oldugunu anlamasi olanaksizdi — ¬bilinçalti neden¬lerle, düsünceden bosalan yeri bilinçsiz dürtünün ¬almasi nedeniyle. Sartre'in kendine özgü nihilizm türünü tanitlama konusunda elinden geleni yapmasina karsin, düsünme özürlü dogal bilincin bilinçsiz revizyonizmi onu düzeltmeyi sürdürmüstür ve sürdürmektedir. 1964 Roma Dersi'nde: “Ahlakin temeli gereksinimde, es deyisle insanin hayvanligindadir” diyordu. Insa¬nin doga-üstü, hayvan-üstü, tinsel gereksinimleri, bilissel, duygusal ve estetik gereksinimleri, insanin özü diyebilecegimiz ve edimsellesme bekleyen bu gizillik Sartre'in da mater¬yalizminin ötesindeydi.Aziz Yardimli
  • Açıklama
    • Nihilist varolusçulugun onu yargilayabilme yeteneginden yoksun dogal bilincin yüzeysel anlayisinin üstünde ve ötesinde isleyen mantiginin en sonunda Marxizmde ve Nazizmde demir atmasi Usu reddetmenin salt raslantisal bir vargisi, irrasyonalizmin olmayabilecek de olabilen bir çikarsamasi degildir.Picasso'nun dostu ve hayrani olan Sartre Nazi ögretmeninin, Heidegger'in karizmasi altinda sözde ‘Diyalektik Us' dedigi seyi ¬kinadi, öz-belirlenimsiz seçme özgürlügünü dogruladi, varolusçulugun tiranligin baska bir türü ile, Marxizm ile de uyum içinde olabildigini tanitladi. Seçme özgürlügü varolusçulugun törel özüdür. Sartre'in ¬gerçekte ¬hümanizmin reddedilmesi olan sofistik hümanizmine göre Özsüz, Logos¬suz insan herseyin ölçüsüdür, “eylemleri için degeri ve ¬kurallari kendisi koyar ve yalnizca kendi saptadigi ve tanimladigi kurallara göre oynamayi kabul eder.” (Varlik ve Hiçlik, 1943). Böyle ‘özgürlük' gerçekten de ‘seçme özgürlügü' ya da özençtir; keyfi istençtir, ussal Istenç degil. Seçimin evrensel moral bir ölçütü olamaz, çünkü hersey bireyin öznel egilimine, evrensel ile karsitlik içinde durmak zorunda olan varolussal bireyselligine baglidir. Sartre böyle diyalektiksiz entellektüel temelleri üzerine daha sonra Roma Dersi'nde (1964) “terörün devrimci türe (justice revolutionnaire) olmasi” gibi birseyden söz etti ve “kisaca, terörün insancilastirilmasi ilkede olanaklidir/bref l'humanisation de la terreur est possible en principe)” dedi. Ideolojik kurtaricilik konumu ile uyum içinde, kaçinilmaz olarak ve mantiksal olarak ¬siddeti kuraminin birincil bilesenleri arasina almak zorundaydi ve aldi; insanligin kurtaricisi olmak saltik moral aklanmisligi ileri sürmektir, ve böyle bir yükseklige karsitlik düsmanliktir. O da fasist ögretmeni gibi salt bir siddet rejimini aklamanin ötesine geçti ve çiplak terörü, 1972'de Münih Yaz Olimpiyatlarinda yasanan Kara Eylül terörünü savunmada duraksama göstermedi. Hümanizmin özsel olarak Rasyonalizm oldugunu, insani insan yapan özün Us oldugunu anlamasi olanaksizdi — ¬bilinçalti neden¬lerle, düsünceden bosalan yeri bilinçsiz dürtünün ¬almasi nedeniyle. Sartre'in kendine özgü nihilizm türünü tanitlama konusunda elinden geleni yapmasina karsin, düsünme özürlü dogal bilincin bilinçsiz revizyonizmi onu düzeltmeyi sürdürmüstür ve sürdürmektedir. 1964 Roma Dersi'nde: “Ahlakin temeli gereksinimde, es deyisle insanin hayvanligindadir” diyordu. Insa¬nin doga-üstü, hayvan-üstü, tinsel gereksinimleri, bilissel, duygusal ve estetik gereksinimleri, insanin özü diyebilecegimiz ve edimsellesme bekleyen bu gizillik Sartre'in da mater¬yalizminin ötesindeydi.Aziz Yardimli
      Stok Kodu
      :
      9789753970105
      Boyut
      :
      11.50x18.50
      Sayfa Sayısı
      :
      112
      Basım Yeri
      :
      İstanbul
      Baskı
      :
      3
      Basım Tarihi
      :
      2010-01
      Çeviren
      :
      Aziz Yardımlı
      Kapak Türü
      :
      Karton Kapak
      Kağıt Türü
      :
      Kitap Kağıdı
      Dili
      :
      Türkçe
  • Taksit Seçenekleri
    • QNB Finansbank Kartları
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      64,40   
      64,40   
      3
      23,26   
      69,79   
      6
      12,25   
      73,47   
      9
      8,57   
      77,09   
      12
      6,73   
      80,72   
      Bonus Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      64,40   
      64,40   
      3
      23,26   
      69,79   
      6
      12,25   
      73,47   
      9
      8,57   
      77,09   
      12
      6,73   
      80,72   
      Paraf Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      64,40   
      64,40   
      3
      23,26   
      69,79   
      6
      12,25   
      73,47   
      9
      8,57   
      77,09   
      12
      6,73   
      80,72   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      64,40   
      64,40   
      3
      23,26   
      69,79   
      6
      12,25   
      73,47   
      9
      8,57   
      77,09   
      12
      6,73   
      80,72   
      World Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      64,40   
      64,40   
      3
      23,26   
      69,79   
      6
      12,25   
      73,47   
      9
      8,57   
      77,09   
      12
      6,73   
      80,72   
      Ziraat BankKart
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      64,40   
      64,40   
      3
      23,26   
      69,79   
      6
      12,25   
      73,47   
      9
      8,57   
      77,09   
      12
      6,73   
      80,72   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      64,40   
      64,40   
      3
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
      9
      -   
      -   
      12
      -   
      -   
Yorum yaz
Bu ürün için henüz kimse yorum yazmamış.
Kapat